Hivatalos céges e-mail cím szabályai

Az új Ptk. hatályba lépésével a vállalkozásokat érintő ún. társasági jogban bekövetkezett változások mellett alkalmazandóak lesznek azok a cégjogi szabályok is, amelyet a cég eljárásról szóló törvény (Ctv.) 2013. év végi módosítása vezetett be. Ilyen új szabály többek között, hogy a cégjegyzék minden cég esetében kötelező jelleggel tartalmazza a cég elektronikus kézbesítési címét.

Korábbi szabályozás

A cégjegyzék a korábbi szabályozás alapján is tartalmazott, tartalmazhatta a cég elektronikus elérhetőségét (honlap-és/vagy e-mail címet). 2014. március 15. napja előtt az email cím feltüntetése csak szerződésmintával ellátott cégek esetében volt kötelező. A bejegyzett email címhez ugyanakkor a jogszabály nem fűzött további joghatást.

A változás jelentősége

Bár első pillantásra az új szabály nem tűnhet nagy horderejűnek, a 2014. március 15. napját követően kötelező jelleggel bejelentendő elektronikus kézbesítési cím jogi jelentőséggel bír. A bejelentés (cég)törvény szerinti funkciója, hogy a cég a bejelentett elérhetőségen folyamatosan biztosítsa a részére megküldött hivatalos elektronikus iratok átvételét.

Tehát ezt követően már nem csak a email mailcégeljárással kapcsolatos, hanem bármely hatóságtól érkezett hivatalos elektronikus irattal kapcsolatos kommunikáció fogadását ilyen módon kell biztosítania a cégeknek.

Mint az a cégeljárásban ismeretes, a jogi képviselet kötelező. Ennek megfelelően a cégbíróság határozatait általában az eljárást kezdeményező jogi képviselőnek küldi meg. Azonban léteznek olyan eljárások, amelyek nem a társaság kérelmére indulnak. Ezekben az esetekben a cégbíróság közvetlenül a társaságnak küldi meg végzést (pl.: törvényességi felügyeleti eljárás, kényszertörlési eljárás, vagyonrendezési eljárás).

A változással kapcsolatos eljárási és gyakorlati kérdések

A törvényalkotó a Társaság részére történő elektronikus értesítés módjára a jogi képviselő részére történő kézbesítés szabályait rendeli megfelelően alkalmazni. Ez úgy történik, hogy a megbízott jogi képviselő az elektronikus úton megküldött végzést egy internetes hivatkozás (link) megnyitásával veheti át, a kormány által üzemeltetett tárhelyről való letöltés útján. A letöltést megelőzően a jogi képviselőnek fokozott biztonságú elektronikus aláírással kell igazolnia magát.

Amennyiben a társaság a fent ismertetett módon kívánja átvenni az elektronikus hivatalos iratokat, ehhez mindenképpen rendelkeznie kell fokozott biztonságú elektronikus aláírással. Ilyen aláírással ma Magyarországon kevés cég rendelkezik, ugyanis gyakorlati használhatósága csekély, továbbá a fokozott biztonságú elektronikus aláírás költségekkel jár (létrehozása, fenntartása csak szolgáltatón keresztül lehetséges).

Jogszabály konform lehetséges megoldás

A törvény nem tartalmaz konkrét rendelkezést arra vonatkozóan, hogy a társaság milyen címet jelenthet be elektronikus kézbesítési címként. Így a jogszabály rendelkezéseinek megfelelő lehet, ha a cég – amennyiben nem rendelkezik fokozott biztonságú elektronikus aláírással – olyan e-mail címet jelent be, amelyet nem maga, ha nem más fokozott biztonságú elektronikus aláírással rendelkező megbízottja (pl.: ügyvédje) tart fenn.

Az ilyen és hasonló változások a mindennapi élet részét képezik, ugyanakkor jelentős hatást gyakorolhatnak az társaságokra és rajtuk keresztül a mindennapi gazdasági, üzleti tevékenységükre.

Irodánk tevékenységének kezdete óta foglalkozik a jogi személyekkel kapcsolatos eljárásokkal és ügyintézéssel, és akárcsak a jog egyéb területein, itt is nagy gondot fordítunk a különböző jogszabályi változások figyelemmel kísérésére és ügyfeleink ezen változásokkal kapcsolatosan történő megfelelő tájékoztatására.

Irodánk készséggel áll rendelkezésére a hivatalos elektronikus iratok átvételének biztosításában.

Naprakész tájékoztatása érdekében keressen minket személyesen!

Olvassa el szakmai blogunk bejegyzéseit

Szakmai blogunkban gyakran előforduló jogi eseteinkbe engedünk bepillantást

Gyermek jogellenes külföldre vitele - Családjogi vonatkozások

Gyermek jogellenes külföldre vitele - Családjogi vonatkozások

A gyermekek jogellenes külföldre vitele súlyos, komplex jogi kérdéseket vet fel, amelyek rendezése számos nemzetközi és hazai jogszabályi rendelkezés hatálya alá esik. Bár a családjogi normák nemzetközi összehangolása jelenleg is folyamatban van, a határokon átívelő családjogi viták egyik legérzékenyebb pontján, a gyermekek jogellenes külföldre vitelének kérdésében kialakításra került egy több mint 100 ország által elfogadott, és alkalmazott jogi norma, a Gyermekek Jogellenes Külföldre Vitelének Polgári Jogi Vonatkozásairól szóló Hágai Egyezmény. Jelen cikkünkben az Egyezmény és az arra épülő Uniós, valamint hazai jogszabályokat és joggyakorlatot mutatjuk be.

Tovább olvasom
Önkényes iskolaválasztás a szülő által

Önkényes iskolaválasztás a szülő által

A házassági bontóperek során gyakran előforduló jelenség, hogy az egyik házastárs önkényesen dönt a közös gyermekek sorsa felett, ezzel megnehezítve, vagy adott esetben ellehetetlenítve a másik érintett szülő lehetőségét arra, hogy gyermekeit láthassa, velük a kapcsolatot akár személyes találkozás útján, akár más módon tarthassa. Ez különösen problémás lehet, ha az egyik szülő a gyermek tartózkodási helyét vagy iskoláját a másik szülő hozzájárulása nélkül változtatja meg.  Ilyen esetekben a jogosult szülőnek több jogi lehetősége is van a jogsértés megszüntetésére.

Tovább olvasom
A váltott gondoskodás szabályai, gyakorlati kérdései és tapasztalatai

A váltott gondoskodás szabályai, gyakorlati kérdései és tapasztalatai

A házasság felbontása minden esetben kihatással van a gyermekre, éppen ezért nagyon fontos kérdés, hogy a szülők között miképpen alakul a szülői felügyelet gyakorlása, vagy a gyermekkel történő kapcsolattartás. A váltott gondoskodás egy viszonylag új lehetőség, amit a szülők közös vagy akár egyetlen szülő kérelmére a bíróság a gyermek érdekében elrendelhet. Írásunkban a váltott gondoskodás néhány gyakorlati problémájára és jelentőségére hívjuk fel a figyelmet.

Tovább olvasom
A népszerűség átka

A népszerűség átka

Ügyvéd Irodánk nevében ismeretlen tettesek küldtek adathalász e-maileket. Ezeket az üzeneteket NEM mi küldtük, kérjük, legyetek óvatosak, és ne kattintsatok gyanús linkekre vagy adjatok meg személyes adatokat!
Dolgozunk az ügy megoldásán.

Tovább olvasom
Az akadálymentesség új szabályai 2025-től - minden banki és pénzügyi szereplőnek kötelező

Az akadálymentesség új szabályai 2025-től - minden banki és pénzügyi szereplőnek kötelező

2025. június 28-tól hatályba lép az új akadálymentességi törvény, amely alapjaiban változtatja meg a lakossági banki és pénzügyi szolgáltatások működését. Az új szabályozás célja, hogy a fogyasztók számára hozzáférhetőbbé és egyenlő esélyekkel igénybe vehetővé tegyék ezeket a szolgáltatásokat. Nézzük, mit is jelent ez a gyakorlatban! A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) egy ajánlás kiadásával kívánja elősegíteni, a fogyatékossággal élő ügyfelek esélyegyenlőségének biztosítását összhangban az Országos Fogyatékosságügyi Programban (a továbbiakban: Országos Fogyatékosságügyi Program) és a Fogyatékossággal élő személyek jogairól szóló uniós stratégiában foglalt célkitűzésekkel.

Tovább olvasom
Nemzetközi kapcsolatok

Nemzetközi kapcsolatok

100+ országban

Kiemelt tapasztalat

Kiemelt tapasztalat

a peres viták rendezésében

Gyors reakció

Gyors reakció

sürgős helyzetben is számíthat ránk

  • Gazdasági társaságok alapításában, módosításában és átalakulásában biztosítunk teljes körű szolgáltatást
  • Jogi képviseletet vállalunk végelszámolás, csőd- és felszámolási eljárás során
  • Empatikus, megalapozott jogi támogatást nyújtunk házassági bontóper, vagyonmegosztás, tartásdíj, gyermekelhelyezés, szülői felügyelet, apasági vélelem, gyámság kapcsán
  • Ingatlan adásvétel, ajándékozás, bérlet, fejlesztés és beruházási szerződések szakértő jogi előkészítését és lebonyolítását biztosítjuk
  • Információs technológiai szerződések, adatvédelmi és szoftverjogi kérdések, AI -val kapcsolatos problémák gyors és precíz jogi kezelését kínáljuk.
  • Munkaszerződések, belső szabályzatok és munkaügyi viták kapcsán nyújtunk hatékony tanácsadást és képviseletet munkáltató és munkavállalók számára
  • Számíthat ránk végrendeletek és öröklési szerződések elkészítésében, megtámadhatóságuk vizsgálatában, illetve a hagyatéki eljárásban történő képviseletben és igényérvényesítésben
  • Több különböző jogterületen nyújtunk rutinos képviseletet  első és másodfokon, városi/kerületi és megyei, valamint ítélőtáblák előtt
Cím

Cím

H-1136 Budapest, Balzac u. 37. mf. 2.

Telefonszám

Telefonszám

+36 (1) 786 66 07 / +36 (70) 381 22 22

E-mail

E-mail

office@hsloffice.com