Szakmai blog

A Facebook kampány legfontosabb szabályai

2016-04-06 | IT jog

A Facebook kampány legfontosabb szabályai

Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, amelyeket szem előtt kell tartania, ha Ön vállalkozását a Facebook segítségével kívánja népszerűsíteni.

Képek használata

Nem használható olyan kép, amely felületének több mint 20%-át szöveg foglalja el. Ez vonatkozik a videós és a többi dinamikus hirdetésre is. A követelményeknek való megfelelés ellenőrzése az ún. rácseszköz használatával történik.

Természetesen a fenti szabály alól a Szabályzat bizonyos esetekben megengedi az eltérést. Ilyen eset, ha a tényleges terméken található a szöveg (pl. könyvborító vagy filmplakát), játékok vagy alkalmazások esetében, ha magából a játékból vagy az alkalmazásból beágyazottan jelenik meg a szöveg, valamint képregények esetében, ahol a megjelenített szöveg a képregény részét képezi.

Facebook megemlítése a hirdetésben

A „Facebook” említésénél meg kell felelni bizonyos formai követelményeknek.

Ilyen a kezdőbetű nagybetűvel írása, valamint a környező szöveggel azonos stílus. Nem használhatjuk a közösségi oldal logóját a név helyett, tilos a rövidítés, többes számú vagy igésített változat, továbbá a módosított logó használata.

Jogszabálynak való megfelelés

A hirdetés jogszabályoknak és előírásoknak való megfelelését a hirdető személynek kell biztosítania. Ezek megszegése esetén sor kerülhet akár a fiók megszűntetésére vagy a hirdetés eltávolítására is.

Az a személy, aki mások helyett kezeli a hirdetéseket felel azért, hogy ügyfelei megfeleljenek a Szabályzatban előírtaknak, továbbá köteles minden hirdető számára külön fiókot biztosítani.

Milyen reklám tiltott?

Tilos az a reklám, amely illegális tevékenység, termék vagy szolgáltatás támogatását tartalmazza. A kiskorúaknak szánthirdetéseknél még körültekintőbbnek kell lenni.

Tiltott továbbá

§ a felnőtteknek szóló termékek (kivéve a családtervezéshez és a fogamzásgátláshoz kapcsolódó termékek körét);

§ dohánytermékek és kapcsolódó kiegészítő termékek;

§ fegyverek, robbanóanyagok és lőszerek;

§ veszélyesnek ítélt táplálékkiegészítők, illegális drogok illetve vényköteles gyógyszerek reklámozása.

 A tartalom feltöltése során tiszteletben kell tartani  a Facebook közösségi alapelveit .

A hirdetések nem tartalmazhatják továbbá az alábbiakat:

§ bármely harmadik fél jogait sértő tartalom. Ebbe a körbe tartozik a szerzői- vagy védjegyjogot sértő, továbbá a személyes adatok körébe eső információ.

§ felnőtteknek szóló tartalom. Ide tartozik a meztelenség, a nemiségre utaló testhelyzet ábrázolása, valamint a szexuálisan provokatív jellegű megjelenés.

Korlátozottan elérhető tartalmak

Bizonyos hirdetések csak korlátozottan lehetnek elérhetőek. Ilyen például az alkoholt promotáló vagy azt említő hirdetés, melynek eleget kell tennie a helyi szabályozásnak, azonkívül  ország és korcsoport szerinti kritériumoknak is meg kell felelni. Figyelembe kell venni emellett, hogy az ilyen típusú hirdetések némely országban tiltottak.

Előzetes írásbeli engedély szükséges az online társkeresést kínáló szolgáltatások reklámozásához, a valódi pénzzel folyó játékokhoz, valamint gyógyszertárak hirdetéseihez.

§ Abban az esetben, ha a hirdetett termék előfizetéses szolgáltatás, úgy világosan meg kell fogalmazni a feltételeket. Az ingyenes próba lehetőségét biztosító reklámnak érthetően le kell írnia, hogy meddig tart a díjmentes időszak és mikortól áll be a felhasználó díjfizetési kötelezettsége.

A hirdetés beállításai

A reklámozott termékeknek és szolgáltatásoknak azonosnak kell lenniük a célwebhelyen találtakkal, amely nem ajánlhatnem megengedett szolgáltatást vagy terméket, valamint nem is utalhat ilyenekre. A reklám összes elemének lényegesnek és helyesnek kell lennie a megtekintő szemszögéből, emellett a kínáló céget, márkát vagy terméket kell megtestesítenie.

Mikor kell írásos hozzájárulása hirdetéshez?

A közösségi oldal előzetes írásos hozzájárulása szükséges az érdeklődőkeresési hirdetésekben, ha sablonkérdés használatával megtudható információ:

§ biztosítási adat, felhasználó név, jelszó, egészségügyi adat, pénzügyi adat, politikai hovatartozás, ügyfélazonosító számok, vallási- vagy világnézeti hovatartozás, hivatalos személyazonosító számok, biztosítási adatok, büntetett előélet vagy letartóztatások, szexuális irányultság, faji vagy etnikai hovatartozás, szakszervezeti tagság.

Irodánk készséggel áll rendelkezésére, amennyiben vállalkozását a Facebook segítségével kívánja népszerűsíteni. Az ezzel kapcsolatos tanácsadásért keressen minket bizalommal!

Forrás: https://www.facebook.com/policies/ads/#overview

A ChatGPT-vel összefüggő adatvédelmi aggályok - Könnyen hozzáférhetnek az adatainkhoz?

2024-01-05
A ChatGPT-vel összefüggő adatvédelmi aggályok - Könnyen hozzáférhetnek az adatainkhoz?

Az utóbbi időben a vállalatok világszerte generatív mesterséges intelligencia (GenAI) megoldásokat vezettek be, adataik hatékony és egyszerű kezelése és átláthatósága érdekében. Mivel a legtöbb esetben a GenAI-modellnek "hosszú távú memóriával" kell rendelkeznie, szinte minden vállalati megoldáshoz szükség van egy vektoradatbázisra, amelyet a modell futásidőben lekérdezhet a felhasználói kérdés megválaszolásához szükséges kontextus eléréséhez.

Azonban az eddig rendkívül biztonságosnak hitt megoldás egy olyan kellemetlen igazságot rejt, amely hatalmas adatvédelmi aggályokat vethet fel.

Bővebben

Deepfake ellen orvosság - Morgan Freemannel

2023-12-22
Deepfake ellen orvosság - Morgan Freemannel

Kipróbálta már Ön, hogy hogyan nézne ki húsz-harminc évvel később? Esetleg megnézte magát kedvenc filmje főszereplőjeként? (Igen a Puzzlme-re gondolunk!) Ha a válasz igen, akkor már biztos lehet abban, hogy kipróbálta a deepfake technológiát. A kezdetben ártatlan játéknak tűnő technológia mára azonban már a vártnál is nagyobb problémákat hordozhat magában.

Bővebben

Klónozás kapcsán felmerülő jogi problémák

2023-10-10
Klónozás kapcsán felmerülő jogi problémák

10 évvel ezelőtt mutatták be a Black Mirror azt a részét, amelyikben egy nő egy olyan szolgáltatás segítségével klónozza halott volt párját, amely a közösségi médiában közzétett bejegyzéseit és szövegeit elemezve újrateremti a személyiségét. Az epizód 2013-ban még meglehetősen futurisztikusnak tűnt, de éppen a hihető határán volt - elvégre sokan már akkor is kiterjedt digitális lábnyomokat hagytunk magunk mögött a telefonjainkkal és számítógépeinkkel. Most azonban a klónozás valósággá vált?

Bővebben

Állunk rendelkezésére az információs technológiával kapcsolatos jogi kérdések tekintetében!

Kapcsolat